|
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kontakt ul. Piłsudskiego 27, 31-111 Kraków cracovialeopolis@gmail.com ![]() |
Z ARCHIWUM
Wszystkie
|
2005
|
2006
|
2004
|
2003
|
2002
|
2001
|
2007
|
2000
|
1999
|
1998
|
1997
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
[2/2000] WSIĄŚĆ DO POCIĄGU... Z początkiem XX wieku z krakowskiego dworca odchodziło nieco ponad 20 pociągów, a wśród nich 7 do Lwowa: – o godz. 0.30 do Podwołoczysk (tzn. do granicy rosyjskiej na Zbruczu, oczywiście przez Lwów),
– 3.03 do Lwowa (w lecie także do Czerniowiec), – 6.43 do Lwowa i Podwołoczysk, z połączeniami na Chyrów, Stryj, Stanisławów, Husiatyn, Kopyczyńce, Sokal, – 8.00 do Lwowa, – 9.00 linią pokarpacką (przez Stróże, Zagórz, Chyrów) do Lwowa i Husiatyna, – 11.00 do Podwołoczysk. Od tej pory do wieczora nie odjeżdżało w tamtym kierunku nic, dopiero: – 20.38 ekspres do Lwowa i dalej: do Bukaresztu i Konstantynopola. W 1938 r. na linii Lwów-Kraków było 8 pociągów w każdą stronę: – z Krakowa do Lwowa: 0.10, 6.35, 7.55, 8.35 (z Helu), 11.45, 13.15, 19.06, 23.03 – ze Lwowa do Krakowa: 4.45, 6.15, 8.50, 12.47, 15.52 (na Hel), 17.25, 21.43, 23.45. Pociąg osobowy biegł ok. 6–8 godzin, pośpieszny 4 1/2 godziny. |