Strona główna O nas Kwartalniki Rozmowy Sylwetki Słownik Archiwalia Publikacje Wydawnictwa Kontakt
ul. Piłsudskiego 27,
31-111 Kraków
info@cracovia-leopolis.pl

Facebook

Z ARCHIWUM

Wszystkie | 2005 | 2006 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2007 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
Sortuj alfabetycznie | Sortuj numerami

[2/2000] WSIĄŚĆ DO POCIĄGU...

Z początkiem XX wieku z krakowskiego dworca odchodziło nieco ponad 20 pociągów, a wśród nich 7 do Lwowa:

–    o godz. 0.30 do Podwołoczysk (tzn. do granicy rosyjskiej na Zbruczu, oczywiście przez Lwów),
–    3.03 do Lwowa (w lecie także do Czerniowiec),
–    6.43 do Lwowa i Podwołoczysk, z połączeniami na Chyrów, Stryj, Stanisławów, Husiatyn, Kopyczyńce, Sokal,
–    8.00 do Lwowa,
–    9.00 linią pokarpacką (przez Stróże, Zagórz, Chyrów) do Lwowa i Husiatyna,
–    11.00 do Podwołoczysk.
Od tej pory do wieczora nie odjeżdżało w tamtym kierunku nic, dopiero:
–    20.38 ekspres do Lwowa i dalej: do Bukaresztu i Konstantynopola.
    
W 1938 r. na linii Lwów-Kraków było 8 pociągów w każdą stronę:
–    z Krakowa do Lwowa: 0.10, 6.35, 7.55, 8.35 (z Helu), 11.45, 13.15, 19.06, 23.03
–    ze Lwowa do Krakowa: 4.45, 6.15, 8.50, 12.47, 15.52 (na Hel), 17.25, 21.43, 23.45.
Pociąg osobowy biegł ok. 6–8 godzin, pośpieszny 4 1/2 godziny.